dinsdag 8 oktober 2013

Vlierbessensiroop

Met dit prachtige herfstweer is het heerlijk om naar buiten te gaan. Ik vind het altijd leuk om een wandeling in het park te combineren met de natuur van dichtbij ontdekken en bekijken en wanneer mogelijk met wildplukken. Deze keer werden het vlierbessen. Zoonlief had hier een daar wat hulp nodig omdat ze erg hoog hingen (lees: mama hing aan de takken). Maar hij wilde ze perse zelf afknippen. Eenmaal genoeg namen we ze mee naar huis waar hij ze waste en ik ze in de pan deed.

Ik combineerde haar en haar recept een beetje om er een medicinale siroop van te maken. Zo ging er steranijs, kruidnagel, tijm, wat gember en honing in. Het rook al snel naar ouderwetse hoestsiroop in de keuken. Ik vulde drie flesjes waarvan ik er eentje aan mijn moeder gaf. De rest is voor ons mochten we verkouden of grieperig worden deze winter.

Kom maar op met die kou! Wij zijn er klaar voor.

Liefs MamaNatuurlijk



6 opmerkingen :

  1. Wat leuk dat ik kon inspireren!
    Jouw extraatjes laten jouw siroop ook lekker klinken! Iets voor volgend jaar!
    Smakelijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vlierbessensiroop klonk me heerlijk en handig in de oren. Ook fijn dat het zo lekker is geworden. Dat neem je met plezier.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk allemaal, mooi zo'n beleving!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad leuk. Ik had dit nog niet eerder gemaakt.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  3. o dat is weer en leuke bezigheid. Het klinkt ook weer lekker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach het houdt hem van de straat ;-) Nee hoor grapje het was inderdaad erg leuk om te doen en te maken.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...