dinsdag 16 juli 2013

IJsdieren in de zomer

We deden een simpele sensorische activiteit speciaal geschikt voor warme dagen. Ik vroor wat speelgoeddieren in en gaf zoonlief een beitel en hamer. Ik koos bewust voor houten gereedschap, want met het echte gereedschap van zoonlief zou hij binnen twee slagen klaar zijn. Daarnaast nam ik ongekookt water waardoor je niet precies kon zien welke dieren erin verstopt zaten. Zo bleef het een beetje een verrassing.

Het was hard werken voor onze kleine archeoloog, maar het gaf directe verkoeling vanwege het ijs. Zoonlief begon heel voorzichtig, maar was al snel flink aan het bikken. Een beschermbril is dan niet overbodig als het ijs je om de oren vliegt. Hij vond het erg leuk om steeds weer te ontdekken welke dieren er verstopt zaten en of hij het goed geraden had.

Is bikken nog te veel gevraagd dan is het laten smelten van ijs in je hand, met warm water, in het zwembadje of met zout ook leuk om te doen. Het brengt in ieder geval wat verkoeling, zodat je daarna weer lekker kunt genieten van het heerlijke weer.

Liefs MamaNatuurlijk

7 opmerkingen :

  1. Wat ontzettend leuk om te doen! Ga ik ook uit proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jah hartstikke leuk weer, ze zijn nu even naar het zwembad, dus ik gooi snel wat dieren in de vriezer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dat klinkt zo grappig als je de context niet kent.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  3. Leuk zeg! Je zoon heeft trouwens een heel bekend shirtje aan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O heeft die van jou hetzelfde shirtje? Ik kocht hem op een tweedehands kledingbeurs dus ik weet niet waar het origineel vandaan komt.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...