donderdag 20 juni 2013

Pesto van zevenblad

In onze tuin tiert het zevenblad welig. Ik pluk me dan ook een ongeluk en heb regelmatig een kliko vol. Om er toch nog een beetje plezier aan te beleven maakten we er pesto van. Je kunt het namelijk prima eten. Het is ook lekker als vervanging van spinazie.

Zoonlief plukte en waste het zelf. Daarna deden we samen de ingrediënten bij elkaar en zette de staafmixer erop. Beter gaat het met een blender, maar die van mij is helaas stuk. Zoonlief moest dus even heel hard werken, omdat het met een staafmixer wat langer duurt. Maar dat maakte hem niets uit. Het eindresultaat werd geproefd en lekker bevonden. Alles smaakt natuurlijk beter als je het helemaal zelf maakt. Dat werkt helemaal zo bij kinderen. We maakten de pesto trouwens volgens dit recept.

Dezelfde avond gebruikten we het al op een hartige plaattaart en het was héérlijk!

Liefs MamaNatuurlijk



5 opmerkingen :

  1. Oh wat een goed en lekker en leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm volgens mij hebben jullie heerlijk gegeten vanavond :-) zeker met de liefde die zoonlief aan de pesto heeft toegevoegd....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt lekker, het is zichtbaar met liefde en aandacht gemaakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En als er dan toch paar planten overblijven, dan moet je maar bedenken dat zevenblad ook heel mooi bloeit!
    Dag,
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vorig jaar had ik het ook gemaakt, maar toen vond ik het stug, bitter en niet te nassen. Toen zei iemand me dat ik het JONGE blad moest hebben. Dit jaar proefde ik de eerste blaadjes, en die vond ik wel lekker. Overigens ook een lekker onkruid: ganzenvoet! Lekker fris van smaak, en je kunt het klaarmaken als spinazie. De kinderen op de schooltuintjes vonden het zó lekker, dat ze bergen onkruid als 'oogst' mee naar huis hebben genomen. Hoe cool is dat? :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...