donderdag 13 juni 2013

Schelpen kunstwerk

Als klein meisje logeerde ik altijd graag bij mijn nichtjes. Zij woonden vlakbij de zee. Daar kon ik geen genoeg van krijgen. Elke dag wilde ik wel naar de zee. Mijn tante hoort dat nog in haar hoofd als ze aan me denkt ben ik bang. Maar bovenal was het ontzettend gezellig. Ik heb mooie en fijne herinneringen aan die logeerpartijtjes.

Mijn tante is erg creatief en maakte de mooiste dingen. Om onze vondsten te kunnen bewaren had ze dan ook een prachtig idee wat ik zoonlief niet wilde onthouden. Dus wasten wij de zeevondsten die we verzameld hadden bij Opa in Zeeland en namen ze mee naar huis. Daar zocht zoonlief de mooiste uit en legde die klaar. PapaNatuurlijk trok een cirkel en zoonlief legde al zijn schelpen eerst in een patroon wat hij mooi vond.

Vervolgens mengde zoonlief water met gips en roerde het tot een papje. Dit goot hij het op een pannendeksel wat bekleed was met folie. Zoonlief legde er zijn schelpen voorzichtig op volgens zijn eerder gemaakte ontwerp. Dit was nog niet zo makkelijk omdat het soms weg zonk, dus hielp Papa hem een beetje.

Bovenin prikten we een gaatje zodat het opgehangen kan worden. Vervolgens lieten we het drogen. Achterop schreven we de datum en plaats met potlood. Zo heb je een mooi kunstwerk en een herinnering aan je dagje bij de zee.

Liefs MamaNatuurlijk








14 opmerkingen :

  1. Wat een leuke manier om souvenirs te maken, en leuk om te zien hoe aandachtig hij er mee bezig is geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo vlak voor een weekje in Zeeland een prachtig idee! (al zijn wij zo verwend dat we altijd wel in de buurt van de zee zijn, maar Zeeuwse schelpen maken het vast extra bijzonder!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is alleen al anders omdat je een weekendje weg bent. Is vast anders dan de zee thuis ;-)

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  3. Wat is hij er aandachtig mee bezig. De zee en het strand blijft toch iets magisch hebben. Helaas wonen wij er te ver vanaf om er even naar toe te rijden.
    Leuke tip. Ik heb dat ook wel eens gedaan op het kinderdagverblijf, maar dan met herfstspulletjes er in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O dat is ook een leuk idee. Die ga ik onthouden voor de herfst.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  4. Weer een erg leuk en creatief idee. Hij is er zichtbaar heerlijk mee bezig :)
    Die creativiteit zit dus in je genen, niet alleen tante ook jij hebt het in je. En een goed geheugen helpt daarbij.
    Ik denk nog vaak aan jouw weiland musea, met "niks" raapte je van alles bijeen en daarmee vermaakte je ook broer en zus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zei de tante ook al.
      Haha ja die musea daar denk ik ook nog vaak aan. Zoonlief doet dat ook graag.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  5. Geweldig ik ga hem opslaan voor als wij naar de zee gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk idee weer! Mooie schelpen ook hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super leuk. Dit idee sla ik even op.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk idee ! Eindelijk een bestemming voor die ladingen schelpen die little JuffrouwX telkens mee sleept van het strand. Bedankt voor de tip !
    Liefs, Vera

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...