woensdag 19 oktober 2016

Herfst tradities

Elke seizoen hebben wij als gezin vaste tradities en rituelen. Ze geven ons houvast en iets om naar uit te kijken.

Herfst in huis
Deze week bezochten we bijvoorbeeld de lokale Pompoenerie om de allermooiste pompoenen uit te kiezen. Ik vind het heerlijk om de seizoenen naar binnen te halen. Vorig jaar zag het er zo uit bij ons thuis. Een echte blikvanger was ons seizoenskastje. Dit wordt ons eerste jaar zonder, want in maart verkocht ik het aan een lieve thuisonderwijscollega. 

Halloween
Hoe het er qua herfst precies uit gaat zien in huis komt nog op de blog. Ik ben dit jaar door drukte wat laat. Voor het seizoenskastje ben ik een vervanger aan het bedenken. Ik heb al wat moois op het oog. De pompoenen zijn in ieder geval al in huis en mijn moeder nam wat Halloween versiering en snoepjes mee uit Canada. Zoonlief heeft dt nog niet gezien, ik ga hem er rond Halloween mee verrassen. Ik zette ook alvast wat films met een Halloween thema voor zoonlief op een rij. Hij heeft dit jaar een voorkeur voor griezelen. Vandaar ook de vele Roald Dahl boeken die voorbij kwamen in onze leeslijst. 

Herfstige hapjes
Natuurlijk worden ook andere themaboeken voorgelezen. De herfstboeken die ik nog niet in huis heb reserveer ik vanmiddag bij de bibliotheek. We zitten qua activiteiten en eten al wel fijn in de herfstsfeer. Mensen die mij volgen op Instagram zagen dat de herfstboswandeling al is gemaakt, net als de eerste pompoensoep. Ook de appels zijn geplukt en geproefd. Voor Kiind zette ik nog een paar andere heerlijke herfst recepten op een rij. Handig om paraat te hebben in de herfstvakantie.

Hebben jullie de herfst al naar binnen gehaald?

Liefs MamaNatuurlijk

2 opmerkingen :

  1. Ik ben een beetje laat, misschien door het mooie weer van september? Maar nu is het vakantie ,eindelijk tijd voor een herfst tafel. We moeten nog wel een keer naar het bos......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk ook dat het door het weer kwam. Het voelde lang niet als herfst. Is het gelukt met de boswandeling?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...