dinsdag 11 juni 2013

Lisa's ijsjes

In een eerdere post schreef ik dat ik de lekkerste ijsjes ooit had gegeten. Gemaakt door Lisa de dochter van Anna. Ik vroeg haar of ik het recept met jullie mocht delen en dat mocht. Dus bij deze hét recept.

Kwark naturel
Sappige wilde perziken (gewone kan ook)
Honing

Schil de perziken en snijd ze in kleine stukjes. Roer ze samen met wat honing door de kwark. Schep dit goddelijke mengsel in de vormpjes. De hoeveelheden hangen helemaal af van de ijsvormpjes die je hebt. Even uitproberen dus.

Bij deze ijsjes zit de kracht echt in het gebruik van goede ingrediënten. Kwark heeft namelijk een veel vollere smaak dan yoghurt. Dit maakt echt een groot verschil bij de smaakbeleving. Ga ook voor sappige perziken en niet de harde of laat ze even op de fruitschaal liggen tot ze rijp genoeg zijn. De honing krijg je er het beste doorheen geroerd als deze goed vloeibaar is. Welke honing je gebruikt maakt niet zoveel uit.

En dan is het afwachten tot ze helemaal bevroren zijn en je kunt gaan genieten. En genieten dat ga je zeker, geloof me maar.

Liefs MamaNatuurlijk

9 opmerkingen :

  1. Bedankt om te delen! Ga ik zeker eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt verrukkelijk wie weer lust Tony dat ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vast wel. Misschien nog wel een beetje koud?

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  3. Dat klinkt lekker! Ik vind persoonlijk wilde perziken veeeel lekkerder dan gewone, dus daar ga ik het binnenkort eens mee proberen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmm het water loopt al in mn mond! Ook lekker met ander soort fuit denk ik. Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook. Maar gewoon eens proberen.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  5. MMMMMM!!!!!!!!!! Dat ga ik ook maken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o mjam ik krijg hier al wel helemaal zin in!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...