dinsdag 27 augustus 2013

Boerderij sensory box

Vorige week maakte ik een sensory box met boerderijdieren voor zoonlief. Ik vulde wat bakjes met gedroogde zwarte bonen, klein geknipt gras, stro en zaagsel. Daarna zette ik de dieren in de bakjes klaar. Zoonlief was blij verrast en begon er direct mee te spelen. De dieren maakten allerlei avonturen mee en hij verdeelde alles netjes over alle bakjes zodat elk dier ermee kon spelen. Ook verstopte hij de dieren en liet mij ze zoeken. Hij deed de stemmetjes voor elk dier en liet zijn fantasie de vrije loop.

Toen hij een beetje uitgespeeld was maakten we een schuimbadje met daarbij een spons. Alle dieren gingen in bad en werden grondig gewassen. Omdat het best warm was buiten gebruikte ik koud water, wat heerlijk verkoelend was.

Alle materialen die ik gebruikte bij deze activiteit had ik al liggen. Ik gebruik voor elke sensory box dezelfde bak, de kleine bakjes waren over van rode bessen, het gras knipte uit de tuin, zwarte bonen, stro en zaagsel had ik nog liggen. De dieren kocht ik afgelopen najaar op de kleding- en speelgoedbeurs waar ik als vrijwilligster werk. Een bijna kosteloze activiteit dus, met heel veel speelplezier.

Liefs MamaNatuurlijk







13 opmerkingen :

  1. Een geweldig alternatief voor zo'n luidruchtige Fisher Price activity center!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En zo fijn voor de fantasie en voor jongere kinderen om de boerderijdieren te leren kennen. Zoonlief vond het zo leuk.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  2. Ben het volkomen met de vorige spreekster eens. Wat een geinig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Alweer een idee van jou dat ik moet onthouden voor als zoonlief wat ouder is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet helemaal mijn idee hoor. Ik vond iets vergelijkbaars op Pinterest.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  4. Superleuk!! Heerlijk al die fantasie!
    Hoor de grappigste verhalen bij Jikke vandaan komen als ze aan het spelen is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk hé om daar zo naar te luisteren. Geeft mij ook altijd veel informatie over zijn gedachtegang en waar hij mee bezig is.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  5. Heerlijk spel en zo speels. Je hebt veel onder hand bereik maar daar moet je wel opkomen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat creativiteit van mezelf en van Pinterest. Daar haal ik zoveel leuke ideeën vandaan.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  6. zo éénvoudig, waarom denk ik daar zelf niet aan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dat denk ik ook wel eens als ik Pinterest afstruin.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen
  7. Reacties
    1. En zo simpel. Je kunt allerlei materiaal gebruiken wat je in huis hebt. Kinderen verzinnen de rest er zelf bij.

      Liefs MamaNatuurlijk

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...