donderdag 10 maart 2016

Afscheid

Voor vaste lezers is het een terugkerend item: het seizoenskastje. Al jarenlang maak ik elk seizoen en feestdag een tafereeltje in ons kastje om zo de seizoenen en daarmee de natuur naar binnen te halen. Ook geeft het feestdagen zoals Sinterklaas, Kerstmis en Pasen extra sfeer. Het kastje is onderdeel van onze tradities en rituelen geworden.

Een beleving voor alle zintuigen
Het zorgt door het jaar heen voor vaste punten en iets om naar uit te kijken. Geeft de tijd van het jaar aan. Daarbij maak ik er een compleet thema van. Door onder het kastje een mand met passende boeken te vullen, activiteiten te bedenken en de rest van het huis te versieren. Het kastje is niet alleen om naar te kijken. Er staat ook altijd wel iets op om mee te spelen, te bevoelen of om aan te ruiken. En elke feestperiode heeft een eigen lichtje of kaarsje. Een heerlijke beleving voor alle zintuigen.

Met de lente in ons bol zijn mijn lief en ik dit weekend gaan schuiven met de meubels. En nu past het kastje er eigenlijk niet meer bij. Ik heb mijn zinnen gezet op een ander soort kast. Wat ik bij de kringloop hoop te vinden de komende tijd. Ik heb er verfplannen mee en wil iets met stillevens van afwisselende accessoires.

Nieuwe eigenares gezocht
Dus zoeken we voor ons kastje een nieuwe eigenares/eigenaar. Iemand die het een fijne plek geeft, zodat het ergens anders kan stralen. Eigenlijk is het een theekastje, dus je kunt er ook prima je theeservies in tentoonstellen. Of een andere verzameling die het verdient om gezien te worden. Het kastje wordt momenteel aangeboden op Marktplaats.

Tijdens het schrijven van dit stuk voel ik ineens een beetje weemoed en twijfel. Al weet ik dat ik op een andere manier invulling ga geven aan de seizoenen en feesten in ons huis. Na al die jaren van trouwe dienst wil ik het afscheid daarom niet zomaar voorbij laten gaan. Dus bij deze een paar mooie foto overzichten van het kastje in al haar glorie.

Vaarwel!

Liefs MamaNatuurlijk

2 opmerkingen :

  1. Prachtig idee, ik snap de weemoed.
    Ik hoop dat je snel weer een nieuw kastje hebt zodat je deze niet al teveel gaan missen.
    Pasen komt eraan en dat is juist zo'n thema voor een kastje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het ook. Ik weet precies wat ik wil dus het is alleen kwestie van tegenkomen. Ondertussen versier ik hier een daar de huiskamer en heb ik een plankje in de boekenkast een beetje lenteachtig ingericht.

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...