zaterdag 12 maart 2016

What a diffrence a place makes

Met de lente in ons bol zijn mijn lief en ik aan het schuiven gegaan met wat meubelstukken. En sinds we dit hebben gedaan voelt het huis anders. De allergrootste verandering is dat ik op een andere plek aan tafel zit en dat voelt zo fijn.

Big magic
Het zou zomaar een feng-shui effect kunnen zijn. Maar misschien helpt het ook wel dat ik meer naar buiten kan kijken. Of het is een gevolg van lentekriebels, vanwege het heerlijke weer. De reden maakt eigenlijk niet uit. Het voelt heerlijk en daar gaat het om. Inspiratie heeft me weer gevonden en wil, zoals ik schreef in mijn post over het boek 'Big magic', de samenwerking met me aangaan. Daar maak ik grif gebruik van en pak elk moment aan om te werken.

Ik ben overigens niet de enige die het zo ervaart. Mijn twee liefjes voelen zich ook letterlijk meer op hun plek bij de nieuwe indeling. Het vreemde is dat we in het verleden de tafel al eens verschoven. Meerdere keren zelfs. Toen we hier kwamen wonen omdat we de tafel op dezelfde plek wilden als in ons oude huis. En ergens vorig jaar nog bij wijze van experiment. Beide keren voelde het niet goed en was het een heel vreemd gezicht.

That's my spot
Tot we afgelopen weekend aan het schuiven gingen, omdat we vergeten waren waarom het ook alweer zo raar stond. Hadden we de vorige keren de tafel precies in het midden van het raam gezet, nu schoven we de tafel wat verder door richting de muur. Onze gemakzuchtige reden hiervoor was dat de kroonluchter zo niet verhangen hoefde te worden. En terwijl ik verwachtte dat het weer merkwaardig zou staan, viel dat ineens reuze mee. Vervolgens probeerde ik verschillende plekken aan tafel en zat ineens zo heerlijk.

De rest van de middag heb ik daar gezeten vrolijk interieurplaatjes knippend voor in mijn inspiratieboek. Mijn lief deed gezellig mee. Samen dronken we een glas rosé en kletsen aan een stuk door. Het licht scheen zo mooi naar binnen en ik bekeek onze tuin ineens vanuit een ander perspectief. Kortom het voelde goed.

Vanwege deze verandering kan zoonlief niet meer op de kop zitten. Hij zit gezellig naast mij en wanneer mijn lief op zijn werk is, zit zoonlief tegenover me bij de lunch. Over mijn zitplaats valt niet te onderhandelen. Die is van mij. Ik begrijp Sheldon (The Big Bang Theory) en zijn befaamde en vurig bevochten 'spot' volledig. 

Nieuwe plannen
Zo wonderlijk hoe het verschuiven van meubels zo'n verandering teweeg kan brengen. Een bijkomende consequentie is wel dat ons seizoenskastje letterlijk niet meer past. Zoals ik eerder schreef gaan we daar afscheid van nemen. Dat geeft niet want ik heb alweer nieuwe plannen met een ander soort kast. Het is alleen nog een kwestie van elkaar vinden en even in de juiste kleur verven. Dat komt vanzelf op mijn pad.

Ondertussen fladder ik licht en luchtig verder vol inspiratie en ideeën, genietend van mijn nieuwe plekje in huis.

Liefs MamaNatuurlijk

Ps: op de foto rechts zie je een stukje van mijn uitzicht. Nu nog wat kaal, maar straks volop groen en bloeiend. Het licht is niet goed vast te leggen. Maar je ziet zo ook wel dat het fantastisch is toch? Misschien nog een leuke pot voor op tafel met wat bloemen? 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...