dinsdag 1 maart 2016

Tijd voor thee

Een van mijn favoriete drankjes is thee. Ik vind thee lekker en gezellig om samen te drinken. Het fijne van een thee momentje probeer ik al van jongs af aan over te brengen op zoonlief. Hij drinkt het liefst geurige thee met melk en een beetje honing. Wat hij liefdevol tot 'droomthee' omgedoopt heeft. Zoals ik aangaf in mijn 10 Food Confessions drink ik zelf het allerliefst earl grey thee met een beetje suiker en veel melk. 

Heerlijk geurende thee
Vorige week kwam mijn liefste thuis met een earl grey en een rozen thee met vanille van het merk Dilmah. Ik vind het namelijk altijd leuk om verschillende theesoorten te proeven om zo de allerlekkerste te vinden. Mijn lief neemt daarom regelmatig een ander merk voor me mee.

Bij het zetten van de earl grey kwam de geur van bergamot olie me al gelijk tegemoet. En tijdens het drinken proefde ik heel duidelijk de frisse smaak bergamot, wat niet bij elke earl grey het geval is. Ook de rozen-vanille thee was overigens heerlijk van geur en smaak.

Single origin thee
Dat de thee zo goed ruikt en smaakt komt omdat Dilmah gebruik maakt van single origin. Wat wil zeggen dat alle thee uit hetzelfde land komt en dus onvermengd is. De smaak van thee wordt beïnvloed door het klimaat en de bodemgesteldheid van het gebied waar het groeit. Dit wordt ook wel terrior genoemd. Elk land en zelfs elke regio geeft hierdoor een eigen identiteit aan thee. Veel theeën worden vermengd tot een multi origin blend, wat de smaak veel minder uniek en specifiek maakt. Het maakt de meeste thee wel een stuk goedkoper. Dilmah maakt alleen gebruik van single origin ceylonthee en zorgt er voor dat de thee plukvers is en traditioneel wordt geproduceerd. Dit is wat de thee zo ontzettend geurig en smaakvol maakt.

Naast het maken van kwaliteitsthee vinden ze duurzaamheid erg belangrijk bij Dilmah. Een duurzame relatie met het land en de gemeenschappen waarin ze werkzaam zijn staat hoog in het vaandel en ze zorgen ervoor dat de impact op de aarde zo laag mogelijk is. Ze stimuleren zoals ze zelf zeggen 'Een harmonieus samenleven van mensen en natuur'. 

Verrukkelijke thee geproduceerd door een bedrijf wat inzet op duurzaamheid hoe fijn wil je het hebben?

Liefs MamaNatuurlijk

Geen opmerkingen :

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...